Bună oaspete

conectare / Inregistreaza-te

Welcome,{$name}!

/ Deconectare
românesc
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Acasă > Știri > Oamenii de știință germani dezvoltă panouri solare invizibile pentru partea superioară a mașinii

Oamenii de știință germani dezvoltă panouri solare invizibile pentru partea superioară a mașinii

Pentru a îmbunătăți kilometrajul vehiculelor electrice sau al vehiculelor electrice hibride, mulți producători au început să instaleze panouri solare în acoperiș, hota și în alte locuri, dar modulele solare sunt de obicei profunde sau albastre, cu o varietate de vopsea. un pic de palmă în față, iar oamenii de știință germani au dezvoltat panouri solare „slabe” precum ninja.

Recent, au apărut mașini echipate cu panouri solare, precum startup-ul olandez Lightyear, care a lansat o capotă, o mașină electrică cu acoperiș la capacul posterior de 5 metri pătrați și o eficiență de conversie a panourilor solare de 20%. Se preconizează că în 2021, SonataHybrid, care este echipat cu panouri solare în Hyundai Motor, a fost lansat și în Coreea de Sud.

Cu toate acestea, panourile solare utilizate de companiile de mai sus nu pot corespunde cu culoarea caroseriei auto, în mare parte panourile solare cu albastru închis. Pentru cei care acordă mai multă atenție esteticii generale, panourile solare pot fi mult deduse. Pentru aceasta, instituția germană de cercetare științifică aplicată FraunhoferISE a dezvoltat Noi panouri solare acoperite cu pigmenți speciali permit panourilor solare să își schimbe culoarea cu diferite vopsele.

Pigmentul special se numește MorphoColor, inspirat de fluturele Morpho. Acei fluturi care apar în pădure și strălucesc cu albastru metalic orbitor. De fapt, solzii de pe aripi nu au o „culoare” specifică. Cantarul este special. Metoda este aranjată pentru a genera culoare prin difragerea și împrăștierea luminii, astfel încât culoarea se va schimba în unghiuri diferite. Eticheta anti-falsificare și balonul de pe bancnotă sunt concepte similare.

Prin urmare, cu ajutorul unor acoperiri speciale, panourile solare sunt aproape invizibile și pot corespunde corpului de diferite culori. Deși pigmentul va reduce eficiența cu aproximativ 7%, va contribui la creșterea achiziției de acoperișuri solare. Echipa a cântărit amândoi și s-a simțit în valoare, a spus Martin Heinrich, șeful diviziei de energie solară la FraunhoferISE, posibilitatea culorilor este aproape nelimitată.

Noul panou solar adoptă o metodă de aranjare a interconectării de tip silicon (interconectare de tip shingleinterconector), iar celulele solare monocristaline din siliciu sunt suprapuse între ele și fixate de un adeziv conductor electric. Acești adezivi pot fi folosiți ca conductori electrici și nu este necesară instalarea firelor, ceea ce poate reduce efectiv Atenuarea rezistențelor, precum și evitarea umbrelor pe conectorii electrici, poate crește eficiența modulului cu 2%.

Conform experimentelor echipei, noile panouri solare generează aproximativ 210 W pe metru pătrat, ceea ce poate reduce consumul de combustibil cu 10% și poate crește kilometrajul cu aproximativ 10%. De asemenea, echipa a cooperat cu companii de transport și a testat efectiv pe drum, instalând pe 6 camioane mari. Noile panouri solare sunt, de asemenea, măsurate folosind radiații, senzori de temperatură și GPS. Experimentele indică faptul că în fiecare an poate fi generată energie electrică între 5.000 și 7.000 KWh.

Deși oricât de puternice sunt panourile solare, ele au în continuare doar funcții auxiliare. Mașinile încă nu pot genera 100% energie nouă și nu se pot compara cu mașinile tradiționale cu combustibil, dar acestea sunt modalități bune de a reduce carbonul.